Halo Infinite Devs Acknowledge Botched säsong 2 lansering, är "Review Options"

Halo Infinite Devs Acknowledge Botched säsong 2 lansering, är “Review Options”

Spartaner deltar i en eldstrid på Aquarius i Rumble Pit-spellistan under Halo Infinites andra säsong.

Skärmdump: 343 Branscher

Halo oändligandra säsongensom var tänkt att vara en välbehövlig fenix dun, har en stenig start. Tre dagar efter lanseringen har utvecklaren erkänt dess fallgropar och lovat att “granska alternativen.” Dessutom: Varje spelare får gratis saker.

Halo oändlig, som släpptes förra hösten för Xbox och PC, är den första i Microsofts serie av hit sci-fi-skjutspel som har sitt flerspelarläge baserat på en säsongsbetonad gratis-att-spela-modell. Liksom många spel med liknande struktur, det har ett stridspass, som du kan ta dig igenom genom att tjäna XP från att slutföra utmaningar (uppgifter som “Vinn två Capture the Flag-matcher i PvP”). Varje ny säsong kommer med ett nytt stridspass.

Utvecklaren 343 Industries lanserade spelets andra säsong tidigare i veckan. Uppdateringen, dvs så bibliskt att det behöver en innehållsförteckning, lade till en mängd coola saker till spelet. Last Spartan Standing, en sorts battle royale-lite, och King of the Hill är två ljuspunkter. Återkomsten av Attrition – en ny speltyp som dök upp en kort stund på vintern – är välkommen, liksom flera nya varianter av Slayer, Halos standard deathmatch. Två nya kartor läggs till i rotationen (de härskar helt), och mycket beröm förtjänar den nya bakgrundsmusiken och de kosmetiska alternativen.

Men uppdateringen missade också målet på en massa sätt. Låt oss bryta ihop de mest betydande feltändningarna:

• För det första spårades inte utmaningar relaterade till Last Spartan Standing ordentligt. Även om spelet säger att du kan lämna matcher förebyggande utan att riskera framsteg mot aktiva utmaningar, rapporterade vissa spelare att deras konton inte återspeglar någon progression.
  • Många traverseringstekniker, populära bland högnivåspelare, togs bort från spelet. Även om detta telegraferades i lappanteckningarna, var svårighetsgraden av nedskärningarna oväntad.
  • Uppdateringen tog också bort flera Halo oändlig speedrunning exploits, inklusive möjligheten att lotsa ett pelikan dropship eller att utrusta en tankpistol med obegränsad ammunition.
  • Ovanpå allt, efter lappen, fastnar nu några vapen utan förvarning. (Ateljén har klargjorde att detta var oavsiktligt och att en fix för det är på gång.)

Feedback kom snabbt och rasande; för varje rad beröm om de nya kartorna och lägena fanns det ytterligare tre som kritiserade de övergripande förändringarna. Efter tillbakagången släppte 343 Industries ett antal snabbkorrigeringar avsedda att förbättra hur Last Spartan Standing-utmaningar spårades. Utmaningsförloppet, enligt studion, borde nu uppdateras mer exakt.

“Vi har sett feedbacken kring förändringar som påverkade olika multiplayer-hopp och kampanj-speedrun-strategier,” Halo senior samhällschef John Junyszek skrev på Twitter. “Vi är inte vid den punkt där vi kan lova något ännu, men vill vara transparenta och säga att vi tar feedbacken på allvar och granskar alternativen internt.”

Det är oklart vilka specifika hopp och speedrun-operationer som granskas i studion, eller när en potentiell återgång till uppdateringen kan gå live. När de nåddes för en kommentar hade representanter för 343 Industries inte omedelbart något att tillägga.

Nästa vecka kommer utmaningar relaterade till Last Spartan Standing påstås vara lättare. Vad mer är, för varje du slutför, kommer du att tjäna två nivåer på det händelsespecifika “Interference”-stridspasset, som är aktivt till 16 maj. (Det fungerar ungefär som tidigare händelse passerarvilket gör att du kan göra framsteg mot det tillsammans med standardstridspasset.)

Som en gest av välvilja delar 343 Industries ut fem utmaningsbyten (objekt för engångsbruk som låter dig byta ut en av dina veckovisa utmaningar) och XP-förstärkningar (engångsartiklar som fördubblar mängden XP du tjänar på utmaningar för en timme) till alla som loggar in till och med den 16 maj. Mitt, för vad det är värt, applicerades automatiskt på mitt konto i går kväll.

Du kan tjäna byten och boostar genom att gå vidare Oändligs stridspass. Du kan också köpa dem från mikrotransaktionsbutiken: 200 krediter (cirka $2) ger dig två av varje. I november, när feedback om den första säsongens problem nådde en feberhöjd, 343 Industries gav bort veckans ultimata belöning—ett praktfullt guldvisir — till alla som spelade. Inget besked ännu om om samma sak kommer att hända för veckans belöning.

.
#Halo #Infinite #Devs #Acknowledge #Botched #säsong #lansering #är #Review #Options